Thursday, April 30, 2009

GUNA CELCOM BOIKOT MAXIS HENTAM DIGI!!!

GUNA CELCOM BOIKOT MAXIS HENTAM DIGI!!!

Ikhwah dan akhawat.yang dikasihi kerana Allah S.W.T, ini adalah pendapat ana boleh jadi benar boleh jadi salah oleh itu kalau benar ikutlah dan kalau ada dalil atau hujah yg lebih kuat berdasarkan Al-Quran dan sunnah maka sila nyatakan pada ana. Kerana kita adalah generasi yang ditarbiyah, panduan kita adalah Al-Quran dan sunnah untuk mencari kebenaran seperti yang disarankan Allah dalam surah Yusuf..ayat 108..

"Katakanlah (Muhammad): Inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengjak (kamu) kepada Allah dengan hujah yang nyata. Maha suci Allah dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik"

Syarikat telekomunikasi MAXIS merupakan sebuah syarikat telekomunikasi sangat berpengaruh dan banyak digunakan oleh masyarakat Malaysia hatta tidak terkecuali ikhwah mahupun akhawat. Pemilik syarikat ini adalah Ananda Krishnan yg merupakan orang kedua terkaya di Malaysia selepas Robert Khoo, jutawan gula. Selain MAXIS , Ananda Krishnan juga merupakan orang yang bertanggungjawab membawa ASTRO masuk ke Malaysia yang menyebabkan banyak gejala kerosakan akhlak berlaku dan melalaikan ramai orang Islam tehadap tanggungawab mereka terhadap Islam. Selain itu, dia juga merupakan antara penyumbang utama program berbentuk maksiat yg sangat terkenal iaitu AKADEMI FANTASIA yang melahiran ramai perosak masyarakat.

Perkara yg lebih parah lagi adalh dia akan menyumbangkan 10% setiap tahun daripada keuntungannya kepada Persatuan India Sangam Malaysia iaitu antara sebuah persatuan yang yang mendokong penubuhan
IFC ( InterFaith Commision) yang membolehkan undang-undang Islam digubah oleh sebuah gagasan yg nak diwujudkan apabila dirasakan ia tidak relevan lagi dengan zaman sekarang menurut tanggapan mere
ka. Ini jelas-jelas menunjukan mereka menyerang Islam dan mencabar hukum Allah S.W.T. Mereka ini jelas-jelas KAFIR HARBI. Tidakkah kita sensitif dengan ayat Allah dalam surah al-Anfal,..ayat 39.

"Dan perangilah mereka supaya jangan ada fitnah dan supaya agama itu semata-mata untuk Allah S.W.T. Jika mereka berheni (dari kekafiran) maka sesungguhnya Allah Maha Melihat apa yg mereka kerjakan"

dan ayat lain surah al-Maidah..ayat 54..(balik la cari sendiri..sekurang2- kurangnya ada jgk rasa ingin tahu sket..)

Oleh yang demikian ana menyarankan ikhwah dan akhawat sekalian supaya memBOIKOT MAXIS DAN DIGI kerana Ia mengancam Islam. Sanggupkah antum/antunna memberi sumbangan pada MAXIS DAN DIGI untuk menghancurkan Islam padahal antum/antunna beriktikad dalam hati dengan penuh keazaman dan keikhlasan untuk membela agama Allah S.W.T.Bukanlah ana berkata kita tidak boleh pakai handphone kerana penggunaan handphone adalah tergolong dalam maslahat Al-Hajiyyat maslahat Al-Hajiyyat tu apa??? klo tak salah (perkara-perkara yang diperlukan) untuk zaman sekarang untuk melancarkan perjalanan dakwah cuma kita ada banyak alternatif lain umpamanya CELCOM yang pemiliknya melayu yang beragama Islam. Tidak dapat dinafikan CELCOM juga ada melakukan program berbentuk maksiat tetapi tidak semudarat MAXIS dan DIGI. Antara kaedah usul fiqh yang boleh dipakai disini adalah (klo tak salah ana la)…tak pe..kita sama2 blajaq..

"Untuk menghalangi kemudaratan yang lebih besar, maka dibolehkan melakukan kemudaratan yang lebih kecil"

-Fiqh Al-Aulawiyyat, Prof Dr Yusuf Abdullah Al-Qardawi


"Me
lakukan al-Mafsadah (maksud dia kerosakan) yang kecil dibolehkan demi kemaslahatan (maksud dia kebaikan) yang besar"

-Fiqh Al-Aulawiyyat, Prof Dr Yusuf Abdullah Al-Qardawi

Ana yakin kita semua tentu telah baca dan tahu bahawa Assyahid Imam Hassan Al-Banna telah mengariskan 38 kewajipan Al-Akh yang mesti diamalkan oleh kita. Sila rujuk kewajipan yang ke 21 yg berbunyi :


"sauda
ra mestilah memberi khidmat kepada kekayaan Islam secara umum dengan menggalakkan industri dan perbadanan-perbadan an ekonomi Islam. Saudara mestilah berhati-hati benar supaya satu sen pun wang saudara tidah jatuh ke tangan orang bukan Islam walau bagaimanapun keadaan saudara. Jangan saudara pakai dan makan kecuali barang pengeluaran negara Islam "

-Bab kewajipan al-akh muslim, Apa Ertinya Saya Menganut Islam, Ustaz Fathi Yakan, klo tak salah..cek balik..


Tujuan ana menulis ini adalah untuk mendapatkan keredhaan Allah S.W.T. dan untuk mengingatkan diri ana supaya menyampaikan yg haq. Ana yakin ramai ikhwah dan akhawat yang dah tahu, tidak tahu dan sengaja buat tak tahu perkara ini, jadi ana sampaikan supaya kita sama-sama akan sedar dan terus bertukar talian selain MAXIS dan tak lupa jugak DIGI (ambik paham sapa2 yang pakai MAXIS & DIGI lg tu!!! ana DAPAT TAHU ADA LG YG MASIH MGGUNAKANNYA) seterusnya terus beriltizam dengan penuh kesungguhan dan keikhlasan untuk terus berjuang untuk menegakkan agama Allah S.W.T. yang sangat kita cintai ini. Ana bukan yg terbaik untuk menulis artikel ini sekadar hendak melaksanakan kewajipan ana sebagai hamba Allah seperti dalam firman Allah surah Ali-Imran..Ayat 104..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada yang ma'ruf dan mencegah yang mungkar ; merekalah golongan yang beruntung"

dan juga hendak menyahut saranan As-Syahid Imam Hassan Al-Banna dalam 38 kewajipan al-Akh muslim yang ke 8 yang berbunyi'

"Hendaklah saudara bersifat berani dan luas pandangan. Keberanian yang paling mulia ialah berterus- terang demi haq dan kebenaran, menyimpan rahsia, mengaku kesalahan, menginsafi diri dan menahan diri dari kemarahan"


sekali lagi ana tegaskan sekiranya ada kesilapan dan kesalahan dalam penulisan ini tolong tegur supaya kita sama-sama mendapat keredhaan Allah tapi pastikan kemukakan hujah atau dalil yg lebih kuat daripada ana kerana Islam berdiri atas dasar hujah Al-Quran dan Sunnah bukan menurut fikiran dan perasaan.

Salah satu akhlak Nabi S.A.W. adalah tegas dalam kebenaran..maksud dia apa?? BERHIKMAH la..tp jangan salah faham dengan BERHIKMAH ni..bukan secara lemah-lembut. .cth: Jangan kita main hentam kafir je..tp xde HUJAH!!! itu namanya Ulamak Pondan..orang HINA ISLAM..bleh GELAK KETAWA LG!!(bak kata ustz Sharir Long da..). MAKSUD BERHIKMAH SINI,.. PENJELASAN YG TEPAT DAN BETUL..JGN JADI MCM SAPA TU!! ASTORAJEBON? ? ikut sedap mulut je cakap XDE SEKSA KUBUR, TAK PAYAH TUTUP AURAT, NABI ISA A.S TAK TURUN DIDUNIA DLL..BeNda ni ADA DLM AL-QURAN kaa??? ..so, PENJELASAN KENA TEPAT DAN BETUL pakai main hentam ja..xbleh..tepat tp tak betul..sama juga betul tp tak tepat..(haa. .pandai2 la pikiaq sendiri..).. ambik2 paham..dah besaq panjang dah..sama2 kita mengingat..

Waallau'alam. .

No comments:

Post a Comment